Returhantering: Privatkunder

returhantering privatkunder

( OBS: återförsäljare mailar till [email protected])

På Storefactory försöker vi att värna om miljön och önskar därför att du har tänkt igenom ditt köp noggrant. Vi vill inte att varor ska åka fram och tillbaka i onödan.

När du handlar i vår webshop har du 14 dagars ångerrätt från att du mottagit ditt paket.

Skulle det visa sig att du mot förmodan ångrar ditt köp fyller du i formuläret nedan och vi kommer sedan inom 24 timmar mellan mån-fre återkoppla till dig med en returfraktsedel.

Det är alltid du som står för kostnaden av din retur och kommer att faktureras för den kostnaden. Idag är den kostnaden 99:- och du debiteras från din ursprungsbetalning.

Se till att dina varor har allt emballage och streckkoder kvar. Givetvis får inte du använda varan innan retur utan försiktigt ta hand om den.

När du packar ned din retur använd emballaget som din vara kom i. Tänk på att du har ansvaret för att varan är hel när den kommer tillbaka till oss så emballera den väl.

Fyll sedan i formuläret och skriv ut det. Vi återkommer med returfraktsedel inom 24 timmar (mån-fre) som du ska klistra på ditt paket så att du kan skicka tillbaka det. Vi tar inte emot returer som inte är godkända av oss och står heller inte för eventuella extra kostnader en felaktig retur dragit på sig.

När vi har fått din vara tillbaka till oss betalar vi tillbaka dina pengar inom 7 arbetsdagar.

  • Du kan när som helst logga in i Klarnas app eller på www.klarna.com/se och pausa din faktura.
  • Har du valt faktura som betalsätt och returnerar delar av din order kommer du få en uppdaterad faktura när returen är behandlad. Returnerar du hela din order kommer fakturan att uppdateras. Du kommer alltid att debiteras för fraktkostnader som ej återbetalas.
  • Har du redan betalat din faktura behöver du kontakta Klarna som sköter återbetalningen.
  • Har du betalat med kort eller banköverföring återbetalas pengarna till det konto som debiterades vid köpet.

Returformulär

1-5
Till toppen